Bibliografia sobre Web 2.0

ANDERSON, Chris. A Cauda Longa: Do mercado de massa para o mercado de nicho. Rio de Janeiro: Elsevier, 2006.

AU, Wagner James. Os bastidores do Second Life: notícias de um novo mundo. São Paulo: Matrix, 2008.

AYERS, Phoebe; MATTHEWS, Charles; YATES, Ben. How Wikipedia works : and how you can be a part of it. San Francisco: No Starch Press, 2008.

BLOOD, Rebecca. We’ve got blog: how weblogs are changing our culture. Cambridge: Perseus, 2002.

BRUNS, Axel. Blogs, Wikipedia, Second life, and Beyond : from production to produsage. New York: Peter Lang, 2008.

BRUNS, Axel; JACOBS, Joanne. Uses of blogs. New York: Peter Lang, 2006.

BRUNS, Axel. Gatewatching : collaborative online news production. New York: P. Lang, 2005.

CARR, Nicholas. A grande mudança: reconectando o mundo, de Thomas Edison ao Google. São Paulo: Landscape, 2008.

CIPRIANI, Fábio. Blog corporativo: aprenda a melhorar o relacionamento com seus clientes e fortalecer a imagem da sua empresa. São Paulo: Novatec, 2008.

GILLMOR, Dan. Nós, os media. Queluz de Baixo, Barcarena: Editorial Presença, 2005.

HEWITT, Hugh. Blog: entenda a revolução que vai mudar seu mundo. Rio de Janeiro: Thomas Nelson do Brasil, 2007.

HINCHCLIFFE, Dion; NICKULL, Duanne. Web 2.0 patterns. Sebastopol: O’Reilly, 2008.

JOHNSON, Steven. Cultura da interface: como o computador transforma nossa maneira de criar e comunicar. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2001.

KEEN, Andrew. The cult of the amateur : how today’s internet is killing our culture. New York: Doubleday/Currency, 2007.

SAMPAIO, Cleuton. Web 2.0 e mashups: reinventando a Internet. Rio de Janeiro: Brasport, 2007.

SCOBLE, Robert; ISRAEL, Shel. Naked conversations: how blogs are changing the way businesses talk with customers. Hoboken: Wiley, 2006.

SHIRKY, Clay. Here comes everybody: the power of organizing without organizations. New York: Penguin Press, 2008.

SCHITTINE, Denise. Blog: comunicação escrita íntima na internet. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2004.

SHUEN, Amy. Web 2.0: a manager’s guide. Sebastopol: O’Reilly, 2008.

TAPSCOTT, Don; WILLIAMS, Don. Wikinomics: como a colaboração em massa pode mudar o seu negócio. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2007.

VALENTE, Carlos; MATAR NETO, João Augusto. Second life e web 2.0 na edcação: o potencial revolucionário das novas tecnologias. São Paulo: Novatec, 2007.

VOSSEN, Gottfried; HAGEMANN, Stephan. Unleashing Web 2.0: from concepts to creativity. Burlington: Elsevier Science, 2007.

Leituras complementares

HARDT, Michael; NEGRI, Antonio. Império. Rio de Janeiro: Record, 2004.

HARDT, Michael; NEGRI, Antonio. Multidão: guerra e democracia na era do império. Rio de Janeiro: Record, 2004.

Be Sociable, Share!